söndag 8 mars 2009

jag undrar....

Sitter i sängen och tittar på min son som sover sött!Jag undrar vad han kommer bli för person när han blir stor.. Kommer han bli som mig och bli helt tokig i pubertetsåldern eller kommer han bli lugn som sin pappa!?

Jag skrek å härjade så mina stackars föräldrar visste nog inte vad de skulle göra med mig.. haha en gång hotade min pappa med att ta bort min dörr till rummet om jag inte slutade smälla i den så hårt när jag blev arg!
Då blev jag arg och smällde igen dörren så tavlorna på väggen höll på att åka ner... sen fick jag va utan dörr ett tag!
Jag rymmde ibland ut genom mitt sovrumsfönster men kom ganska snart hem igen.... haha

Micke har inte haft sånt temperament och det är väll tur det kanske...

På partyfronten så har jag väll varit "halvlugn" eller vad säger ni som känner mig?! Alltså jag har festat men ändå haft saker under kontroll!Då har nog min syster varit värre eller vad säger du Åsa :)! haha

Vet inte hur Micke har varit när han var yngre på den fronten, men enligt vad jag hört så var han lugn då oxå fast han festade på rätt bra.. Rykten om tupplurar i badkar har nått mitt öra!

Men jag har däckat jag oxå, med tex en tallkotte som huvudkudde.. (tack för sällskapet Chatrine!)

Jag ångrar inget jag gjort i livet, för bra eller dåligt så har jag lärt mig nått av det.. Tex du kan inte supa dig glad på hemkört när du bråkat med din tonårsförälskelse! :)

Jag vill att min son ska LEVA LIVET och lära sig av sina erfarenheter på alla fronter och jag hoppas att han törs komma till mig om han vill prata.. Mina föräldrar har alltid funnits där för mig och jag har aldrig behövt va rädd för att komma hem eller ringa efter dem om det hänt nått eller man inte mår bra..

En gång kom jag hem från en skolfest med nerspydda skor (sprillans nya Björn Borgstövlar a 1000 kr) Mamma tittade på mig och frågade vad som hänt.. Jag försökte dra nån lögn om att nån spytt på mig , men såg att mamma inte köpte detta!
Hon sa bara -Gå och lägg dig nu så tar vi det i morrn...
Nästa morgon stod mina förstörda stövlar i tvättstugan, min mamma hade försökt göra rent dem.. Men det var kört....
Mamma tittade på skorna sen på mina förtvivlade ögon och sa snällt - Hoppas du har lärt dig något av detta..
(Förlåt Johanna för att jag även förstörde dina skor!)

Tur att man blir klokare med åldern... eller?

3 kommentarer:

  1. Härligt! Det är väl så det ska vara..? ;)

    SvaraRadera
  2. Du lugn ???!! Beror på vem du jämför med.
    Minns ofta att det var du, jag och Herr Ågren. Elller ja, party kvällarna var det du och jag, Sen dagen efter kom Herr ågren..!!

    SÅ lugn Marie....nej det har du inte varit *S*
    Men skit rolig, tyckte jag !!!

    SvaraRadera
  3. Ja det kanske beror på vem man frågar1 haha tänkte inte på det!! :)

    SvaraRadera