fredag 23 oktober 2009

sova?

Det gick inte som jag tänk igår när det var dax att sova! Sömnen infann sig inte!
Melwin somnade snabbt helt utmattad efter dagens äventyr. Jag plockade lite och pratade med Micke som kom hem efter jobbet. Melwin började gråta och jag såg att han drömde och var väldigt orolig i sömnen! så jag gick upp och satt mig å läste lite.
sen tänkte jag sova... då började min hjärna!!

"Va ska jag göra när min mammaledighet tar slut? Jag kan ju ingenting! ÅNGEST! Vill inte tillbaka till barnomsorgen!! Tänk om de tvingar mig! Fan fan fan... Måste jag va såå värdelös!!

Gud va bra det gick med barnen idag! :) Men Melwin var så vild!! Stackars Melina när han drog henne i håret! Usch tänk om han har adhd!? eller damp!? Tänk om han blir en sån som ingen vill leka med! Men sluta Marie, han är ju bara 12 månader!!Men tänk om!!

Vad ska jag fixa till hans födelsdag!? Hm vilken tid jag ska ta! alla barnen sover ju olika!

Fan jag vill ha pengar.. måste handla till Melwin.. han har ju inga byxor! Jag vill oxå ha nya kläder.. Fan att jag får så lite mammapening! jag är såå kass! tänk va bra micke skulle ha det om han hade en sambo med mer pengar!

Åh nu vaknar Melwin!
gud va orolig han är.. det blev nog mycket för honom idag med allt främmande.. mormor å morfar, faster och emma och melina! Men det var en bra dag! :)

Fan jag måste gå ner i vikt! kan inte se ut såhär! usch vad jag är äcklig! Sluta tröstät hela tiden! suck!

gud va melwin var duktig å gå idag! Men varför vinkar han inte lika bra som de andra barnen! han gör det ju bara ibland! Är det nå fel då? Nä så kan det väll inte va!?

Åh nu gnyr han igen! undrar om han har ont i munnen!? Stackare!

Fan nu är kl 2 jag måste sova.. han vaknar säkert 5, det har han ju gjort hela veckan!
Sov nu marie!Du är ensam till kl 19! du måste va pigg med Melwin!

Fan jag har ångest! kan det inte bara försvinna! Hur fan ska jag klara arbetslivet igen!!!!!!!! Usch! arbetsförmedligen!! vill inte!

Undrar när jag vågar skaffa ett barn till! Vill ju men tänk om det blir en till melwin! hur ska jag orka då! nu har jag inte sovit på 1 år!

nu är kl 3!!!!"

Såhär höll jag på till 4! melwin vaknade kl 5 och fick komma upp till mig där han forsatte sova till 8, men jag kunde inte sova för jag låg så oskönt! Jag är trött nu!
Jag skulle vilja ha en offknapp på min hjärna!

1 kommentar:

  1. men gummsan!
    vadfan.... fattar vad du menar med många av de där punkterna... kanske dags att lägga upp en strategi? göra en livsplan/lista med mål och riktningar?

    kramis!

    SvaraRadera