torsdag 29 oktober 2009

Ett år sen ...del2

Så nu är klockan alltså ca tolv å det har blivit den 29e oktober! Jag ligger helt slut på ett operationsbord och ska snittas! åh jag är såå lycklig över detta! :)

Micke sitter med mig bakom den blå duken som hindrar oss från att se vad som sker! Läkarteamet är urgulliga och stämningen är på topp inne i salen.. nån står och nynnar lite på en glad melodi !
Mikaela (läkaren) säger att nu kör vi igång!!
Det spänner och drar i magen och man känner lite som en trasdocka när de "sliter å drar" i magen! Mikaela säger att nu kommer det låta lite konstigt när de plockar ut bebisen! Åh så säger det lixom "slourp" !
Åh bebisen är ute!!!! :) kl är 00:17!
Jag frågar -vad blev det, vad blev det!? Mikaela säger - vänta så ska du få se! :)

De kommer fram till oss med en gnyende liten varelse.. duken åkte av och jag såg en liten snopp. Jag skrek - EN SNOPP!! Alla skrattade och sa grattis.
Vi fick gosa en snabbis och sen gick barnmorskan och micke iväg med mitt barn..
Jag skulle sys ihop och sen åka upp till "uppvaket"

Väluppe på uppvaket låg jag bara där och längtade efter min nya familj. Tiden gick såå långsamt.. Jag låg och försökte röra på tårna, men det gick inte! Det var så läskigt!
Jag hade jätteont i huvudet och började må så illa att jag kräktes av utmattning!
Sen somnade jag!
Micke var orolig för mig och fick komma upp och träffa mig! Han var så lycklig och berättade allt om vår son, vad han vägde, hur lång han var osv :)

Kl 6 fick jag komma ner till 86an igen och fick äntligen va med min son och min älskade sambo! Jag var såå lycklig!

Tyvärr fick jag sk epiduralhuvudvärk, som gjorde den första tiden extra jobbig! Det känns som ständig migrän om du inte ligger ner! Men all smärta och allt kämpande tar jag gärna om man få en sån gåva som jag fick! :) Min son!

2 kommentarer:

  1. åh, gullefamilj! blir tårögd!
    ses snart!!!

    SvaraRadera
  2. Hehe, jag ser tanten i bakrunden som är vääldigt nyfiken på Melwin på bilden :P

    SvaraRadera