onsdag 28 oktober 2009

För ett år sen..

Jag skrevs in den 25e oktober på avdelning 86 i Västerås. Jag hade havandeskapsförgiftning och det fanns nästan inget vatten kvar runt Melwin! Jag blev igångsatt med hjälp av en tablett som kördes upp i min "hoho"! Jag fick värkar men de var ganska svaga! Jag mådde så dåligt när Micke skulle åka hem! Jag ville oxå hem! Stod vid dörrarna och kände tårarna bränna bakom ögonlocken!

Senare på kvällen kollade om tabletten gjort nån nytta! Jag var öppen 1 cm! :(
De gav mig en spruta som skulle avstanna värkarna!
Jag sov skitdåligt den natten!

Den 26e fick jag nya tabletter uppkörda!! Värkarna körde igång igen!!!
Micke kom till mig igen! Hade värkar hela dagen men öppnade mig inte nå för det!
Såg alla mammor på avdelningen med deras bebisar! Ville ha min oxå!!
På kvällen kom värkarna med två min mellanrum...
Blev "avstängd" på kvällen igen,men min kropp skapar nu egna värkar och de försvinner inte! De säger åt mig att vila mellan värkarna! De kollade mitt blodtryck hela tiden! Tom på natten! Micke fick stanna hos mig för det var lugnt på avdelningen! Underbart!

Den 27 får jag åka ner till förlossningen! Där ifrågasatte de varför jag fick komma ner dit fast jag inte var mer än 1 cm öppen! Men jag fick stanna! De sätter igång mig igen med dropp! Värkarna (starkare än de som tabletterna gav mig) kommer med 7 minuters mellanrum.. Nu börjar jag bli helt slut! De har dropp på mig och kateter! Jag mådde skitdåligt !Ville duscha men jag orkade inte gå själv! Micke följde med mig! Inne i duschen började jag gråta! Jag hängde runt Mickes hals och bara grät! Jag ville inte mer!
Ingen bebis detta dygnet heller...

Den 28e! Nu har jag gått 42 veckor och tre dagar!! De talat om för mig att de tänker koppla på droppet igen... JAG VILL INTE!!! Fortfarande bara 2 cm öppen! De tar hål på min hinna och sätter in en slang med vatten som spolar runt Melwin! Så nu har jag två dropp, en kateter, en "pulsmätare" kopplad till Melwins huvud och en spolslang kopplat på mig! de tre sista in i underlivet! Jag kan bara ligga på rygg och har så jävla ont i den redan utmattade kroppen!! Värkarna är fruktansvärda och kommer tätt! Jag skriker tillslut in i lustgasmasken att det fan inte ska va såhär! Jag har PANIK! En surfitta kommer in och säger att oj.. dina värkar kommer lite tätt.Nähäää!!
De sänker droppet! Jag stänger av! Vill inte mer! nu skiter jag i detta! Vill inte ha barn!

En barnmorska tvingar Micke att gå och ta nått å äta! Han är likblek och är jätteorolig för mig! Han vill inte lämna mig ensam! Men de tvingar honom!
Jag bara gråter! de bestämmer sig för att ge mig en EDA! Jag skakar så mycket att läkaren måsta göra två försök! Han säger strängt: Marie om du inte sitter still nu så får du ingen EDA!! Jag piper fram att jag gör mitt bästa!!
Edan är det bästa som hänt mig!!!!!
Jag somnar!

Kl 20 kommer en läkare in och säger att de tänker snitta mig ca kl 22! JAAAA!

Tiden går och värkarna kör igång igen!!! Fan fan! Vill ha en påfyllning på Edan! De säger nej!
Tiden går ännu mer och nu kommer de tätt och kraftigt! Varför kommer de inte och snittar mig!??
Svaret: det har kommit in en brusten blindtarm com narkosteamet måste ta före mig!
Jag gråter! Vill inte ha dessa värkar om de i alla fall inte ska ge mig min bebis! Jag få påfyllning!!

Kl 00 hämtar de mig! Jag är helt borta men jag bara ler! Äntligen! De preppar mig och bedövar mig! min underkropp förvinner! Jag bara ler.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar