måndag 25 januari 2010

Spökfritt!

Vårt medium (P) kom kl 18.30 ikväll.. vi småpratade lite sen satte han igång! Han kände av huset rum för rum å hittade första "spöket"i vardagsrummet. Detta spöke var inte bra för oss då det SÖG energi ur oss! Både jag å Micke fick känna på det! :) Det kändes lixom lite kallt å fuktigt!! Nästa spöke hittades i matsalsrummet.. en trevlig  gammal herre vid namn Emil. Han gjorde oss inte nå illa utan hade tvärtom välkomnat oss i huset. Han tyckte att vi var en trevlig familj :)
Det sista spöket hittades i vårt sovrum.. mitt i vår säng. En inte så trevlig äldre dam med kall blick å håret i två strama knutar på sidorna av huvudet. Det är mycket möjligt att Melwin reagerat på denna kvinna!! 

När P tagit bort alla tre så pratade vi även om ev currylinjer mm.. Så P kollade det oxå!
Vi hade två "pelare" med god energi i vardagsrummet och en i hallen (vid hallmattan ,exakt där melwin brukar sätta sig ofta) å en jättestor mitt i gästrummet. Det var en pelare med dålig energi mitt i gästsängen, en i min säng och en i melwins säng. Plus att jag dessutom låg mitt på ett kors mellan två currylinjer! Inte bra! Inte undra på att jag alltid är orkeslös!
P fixade dessa problem åt oss oxå! :) Han la dessutom "skydd" där vi ska sova!
Under hela Ps besök så var Melwin runt benen på honom och vår katt hoppade upp i hans knä.. det var som om de båda kände honom redan!
P sa att vårt hus var väldigt lugnt och att man inte ofta såg så stora goda pelare.. dessa var man tydligen tvungen att förtjäna!  :)

Vi satte oss å fikade när P var klar å då kom vi in på att vi hade funderingar om Mickes syster.. om hon var här hos oss! P sa att om hon var det så var hon det som skyddsängel hos Micke.. så P kollade upp det! Å det var hon! Hon var den ängel som stod Micke närmast! :) Sen hade han 5 st till! Jag hade 7 st! Det var tydligen ganska många enligt P! Men man får så många man behöver.. å vårt år har ju varit riktigt tufft så..

Detta var en spännande upplevelse.. å om det ger några förändringar här hemma återstår att se! ;)

8 kommentarer:

  1. Men gud! Jag fick en rysning från handlederna upp bak mot ryggen när jag läste inlägget. Rysligt!!
    Hoppas på en förändring nu då. Spännande :)

    SvaraRadera
  2. Å här sitter jag och ryser och gråter.
    Gud va spännande !!

    SvaraRadera
  3. men guuuud, jag sitter här och ryser!
    här har ni ju förklaringar till det mesta!
    OTROLIGT!

    Åh vad fint att ni har så många skyddsänglar :)
    det förtjänar ni!

    kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas det håller i sig också! =)
    Och att ni får sova bättre utan inblandningar från andra. =)

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Halkade in på din blogg och tyckte att det här var intressant. Vad kostar det att ta hem ett medium och var fick ni tag på honom? Ibland blir jag fundersam över vad man har i huset egentligen...

    SvaraRadera
  6. Oj, vad häftigt att ni har haft ett medium hemma hos er. Vart fick ni tag i honom?

    SvaraRadera
  7. Fy fan vad häftigt!! / Ramona

    SvaraRadera