torsdag 7 januari 2010

Nattbloggar..

Kan inte sova! Kanske för att jag ligger och är beredd på att min son ska vakna i natt oxå.. eller jag vet inte!
Hur som så snurrar massa tankar i mitt huvud.. inte om Melwin å sömnbrist, utan om mig å min kropp!

Jag mår såå dåligt.. visst det gör alla tjejer jag känner, men jag kan inte skriva för dem nu!!
Jag väger säkert 40 kilo mer än vad jag borde.. har aldrig vägt så mycket !!(förutom när jag var gravid)
Jag klara det inte längre.. i mitt huvud är jag fortfarande en mullig tjej med former(nog dåligt det!) men i spegeln ser jag ett fetto! Å inte bara ett fetto, utan en kvinna som har en helt förstörd kropp! Allt hänger och är för stort och vidrigt.. Jag vill bara krossa glaset som visar mitt rätta jag!

Jag vet exakt hur man SKA leva för att fixa lite av problemet, men då måste jag döda min bästa vän! Den som tröstar mig och gör mig lugn å lycklig för stunden.. TRÖSTÄTANDET!! Finns det nått som kan ersätta det? Min kära mor säger ofta "ta morot å gnag på när du blir sugen på nått" å visst det dämpar ju kanske för stunden, men lyckokänslan infinner sig INTE!! Mitt problem är ju inte hungern!! Med detta menar jag inget illa mot min mor! Hon försöker alltid stötta mig i denna kamp, å jag har henne å tacka för de gånger jag lyckats! :)
Men det sitter ju så djupt inne i min hjärna!! Den där tanken... "bara den här chokladbiten, sen ska jag sluta" !

Jag kommer aldrig bli vacker.. för det har jag aldrig heller varit! Men jag kan se frisk å fräch ut! Eller ja.. Ni fattar! Jag vill inte att folk ska se ner på mig.. se mig som "den där feta bruden med monsterstora tuttar"

Jag tycker inte om när folk säger - men du är visst fiiin!
Jag tror de ljuger!! Visst jag har fina ögonfransar! haha!

Dåligt självförtroende!? Ja! Men jag är inte dum! Varför var jag alltid "kompisen" till (nästan) alla killar när jag var yngre!? Å varför blev alla (nästan) som jag gillade ALLTID kära i mina smala söta vänner!?
Det har jag ju inte inbillat mig liksom!
Ser än idag hur killar jag kände ( först ) skriver i mina (söta) kompisars (som oxå har familj å barn etc) loggar på face book! De har addat mig oxå (efter att jag frågat).. men skriver de till mig!? Nää!

Alla tjejkompisar jag har ogillar sina kroppar men en del kan jag bara inte förstå!! De är ju sååå fina! Vad ser de i sina speglar?

Vill heller inte va en fet förälder! Å jag vill inte smitta Melwin med mina fula ovanor! Men nu är jag en fet förälder!!Hatar att se mig själv på bilder ihop med min underbara son! Han kommer se dem sen.. de är där resten av hans liv!! Faaan oxå! Förlåt Melwin! :(

Vet ej var jag vill komma med detta inlägg... å det är INTE ett tyck-synd-om-mig-inlägg!
Det är bara min tankar! Kanske ångrar jag mig i morrn att jag skrev det!



7 kommentarer:

  1. Alla kämpar det är sant. Men du vet att du har fixat det förut...det finns där.
    men oxå ett beteende (precis som jag har) som man måste få kontroll över och det är det svåraste.
    Tror det krävs mer än points räkning för att fixa det. Manmåste nog laga insidan innan man kan få full kontroll på utsidan.

    men vad vet jag. SOm du säger i teorin är allt så himla lätt och man VET ju faktiskt vad och hur man ska göra.

    Sen så ser inte andra det man själv ser tror jag.
    Det jag ser hos dig Marie är precs samma tjej som du var när du vägde 65 kg. Ett underbart charmigt ansikte, som man blir glad av, en personlighet som är utom denna värld. DU är otroligt fin.

    Men vad hjälper det vad andra ser !!!?? Eller hur ?? Man måste vara nöjd med sig själv först och främst och innan det då kan inga komplimanger i hela världen hela dig.

    Jag gillar dig och vill att du ska må bra. Och jag tror att du fixar det om du vill.

    STor kram gumman !!!!

    SvaraRadera
  2. det är inte bara tjejer som tycker som du finns killar med vill man förendras så gör man det annars så får man lära sig leva med sig själv hur man ser ut jag ser mycket i mig själv det du skriver borde oxå lägga ner godsakerna men lik förbaskat när man går in på ica och ska fram till kassan så ser man alla godis påsar chips glas m.m inte undra på att man köper en massa gott som man inte skulle men visst slutar det alltid med något gott i påsen även fast det är en tisdag sedan ska jag nog ta och lägga ner det där mer cola och fanta på vardagarna

    men orkar inte ta i tur just nu med någon tjock holmen diet springa och träna och äta en massa hamster mat och dricka en massa grön sörja som är gjord på spenat och sjögräss

    kan tänka mig en sådan frukost
    1 stort glass sjögräss
    2 torra hårda full kosrn mackor utan smör och på lägg
    Visst låter det redan gott ( haha )
    2 råa ägg
    1 tarki havre gryns gröt

    efter detta ska du springa 2 mil och promenera 10 och så ska du göra ett styrke trännings pass på 2 timmar med alla vad det innebär

    och detta ska du göra 2 gånger om dagen

    ( Inte undra på varför man drar ut på bantigen ett tag till )


    får bli lite varmre väder och så att felica och jag och madde kan gå ut och promenera längre sträkor tillsammans borde nog hjälpa en del på mig jag har knappt rört mig nåt i förr gående år tycker jag men men i alla fall det jag ville säga med detta är vill du så kan du men inte själv du får sparka på min bror lite ( hehe ) och säga att ni kanse ska göra en ryck tillsammans

    ingen ide sedan marie att adda famalt folk som inte skriver till dig bara ta bort dom i från vänner listan det har jag gjort


    du får komma på nåt bra brukar du alltid göra

    vi finns här för dig och er

    många kramar i från magus madelene & felicia

    SvaraRadera
  3. Jag tror det lättaste är att göra upp små del mål här i livet för att det ska bli lättare, och inte förbjuda-att-äta-onyttigt, för då blir det psykiskt och då MÅSTE du HA det. Och vill du ha professionell hjälp (vet ej om man kan få det här) så kan man ju gå till en dietist. Inte för att du blev nå klokare kanske men men.... det var ju bara tips / Ramona med R

    SvaraRadera
  4. Jag gillar bilden du lagt in! Hehe! Imorgon åker vi två (två(!)fetton) in till stan och bara är. Inga krav, inga måsten.. Gällande det andra så ska vi ta och stötta varandra. Jag kommer, så fort snön smält bort och det går att gå ordentligt, att vara en pain in the ass och dra med dig ut. Bara så att du vet! Love you! <3

    SvaraRadera
  5. Jag älskar dig Marie!!!

    Även om jag är "smal" i dina ögon, så säger inte min spegel det och det vet du... Jag brottas med mina ätstörningar varje dag. Även om jag inte spyr lika ofta längre.
    Det är själen som vill ha trösten... Att äta är ångestdämpande. Själen behöver nått annat stöd.
    Men det är lättare sagt än gjort. Med dessa rader vill jag bara säga att jag vet hur du känner på något sätt och att jag tänker på dig och finns där för dig oavsett om jag kan göra något eller ej...

    Oroa dig inte... Du kommer se till att Melvin inte blir tröstätande... Han har en förstående kärleksfull familj...

    Älskar dig!!!!

    SvaraRadera
  6. jag känner igen mig så väl i det du skriver.
    är i samma sits jag med. trist och skit jobbigt. försöker ta tag i den nu igen men det är tufft väldigt tufft.
    tror som nån skrev att det gäller nog inte att räkna points, det gäller att finna själet till varför. jag är oxå en tröstätare. hemskt!
    pluggar hemma just nu och det gör ju knappast saken bättre. men nu hoppas jag att jag kan komma på rätt sida och äta bra och unna mig saker, utan att vräka i mig.
    Lycka till!!
    hamnade i din blogg av en slump första gången. men såg sen att du är från Norberg. tror vi jobbat ihop för många många år sen på en förskola i Norberg.
    Gillar din blogg men är verkligen usel på att kommentera.

    SvaraRadera
  7. Oj vad vi känner lite lika ibland, det här med att inte gilla sin kropp längre känner jag så sjukt igen.
    Man är för trött för att orka ta tag i något, blir så less på det. Godis är det enda som får mig pigg, hahaha!
    Inte undra på om man inte går ner i vikt.

    När våra små änglar klarar av att sova bättre kanske vi orkar ta tag i den biten, man får nog bara acceptera att allt är lite smådrygt just nu.

    Kram!

    SvaraRadera