torsdag 16 juli 2009

torsdag..

Jaha då var denna dagen slut :) Det har varit en bra dag.. förutom en lite övertrött kille nu på kvällen! Det händer så mycket med honom just nu så det är ett under att han är så glad på dagarna!

Emma och Melina var här på em och fikade och pratade lite strunt :)Det var skönt att se Melwin "leka" med ett annat barn igen.. det har varit så lite av det på sista tiden , för det har inte gått! :( Han har inte orkar och inte jag heller helt ärligt!
Emma såg förändring hos honom och det var skönt att höra!:)

Jag ser oxå förändring men jag har ett problem just nu! Jag kan inte njuta av det!! Jag väntar bara på att det ska komma nån ny motgång! Vet att jag inte ska göra det men det är såååå svårt att koppla av efter alla dessa vändor och tuffa tider detta år har bjudit på! Inte bara med Melwin utan även i det övriga livet!

På dessa (snart) 9 månader jag Melwin sovit 1 hel natt. och även vi oxå dårå! Förutom de nätterna han sovit hos mormor och morfar! Å då har vi haft barnvakt pga ett bröllop, en begravning och en 30-årsfest!
Jag är med min son 24/7 och gnäller inte på det, men det har varit tufft med kolik och tänder på löpande band och nästan konstant smågnäll mm. Tillslut hörde jag gnället i huvudet när jag skulle sova! Det går inte att förklara hur slut och nerbruten man blir av detta plus att man blir helt kocko av att inte få sova!!

Vet inte varför jag kände att jag ville skriva om detta ikväll.. men jag tror det är för att jag kom på migsjälv idag med att tänka "nu vaknar han snart" när han sov efter lunchen! Då slog det mig att jag aldrig tänkt " vad skönt att han sover" utan har alltid tänkt "nu vaknar han snart och så börjar det igen" :(
Men nu är han ju ofta glad när han vaknar!! Varför kan jag inte tänka om nu!!!

ÄÄÄÄÄÄÄLSKAR honom och har alltid haft dåligt samvete över att känna att han har varit jobbig.. för det är ju inte hans fel.. men samtidigt är jag ju bara människa och blev ju helt slut av hur allt var!

Vill inte vakna upp en dag och va en bitterfitta!!! Jag antar att det är som ordspråket säger -när livet ger dig citroner, gör citronsaft! Men faaaaan va trött jag är på citronsaft nu!

God natt min goa vackra son, hoppas du får sova tryggt inatt!! Vill inte ha guld och gröna skogar!! Vill bara kunna njuta av mina killar och mitt liv med dem! Det är allt jag önskar! / Bitterfittan!

4 kommentarer:

  1. Det var fantastiskt kul att se förändringen på Melwin! :) Bara att se han sitta tyst och lugn i knät hos en, underbart =D

    Jag tror att låter du tiden gå och Melwin mår såhär bra som han gör nu, så kommer du kunna slappna av. Det är ju trotts allt nästan 9 månader ni har fått gått på varv och oro.

    Man måste ta sin lilla tid i sin egen tackt.

    SvaraRadera
  2. jag gillar citronsaft! ;) jag kommer (förhoppningsvis) snart och hälsar på igen! puss!

    SvaraRadera
  3. Livet på en mammapinne ;)
    Jag gillar din ärlighet och kan garantera att det finns måååånga som skulle känna igen sig. Men inte alla vill erkänna för det kan ju sabba bilden av dom. Jag tycker din bild som jag har av dig som mamma är den jag känner igen mig mest i.
    Helt och fullt normalt.
    Vem blir inte irriterad på en person man umgås med 24/7. Bara naturligt.

    Du är bäst !!!

    SvaraRadera
  4. Jag brukar se "Unga mödrar" som går på femman. En av föräldrarna där hade ett barn med kolik. Hon gick på babumassag (tror jag det var) och koliken gick över på grund av et.

    SvaraRadera