måndag 13 december 2010

Lucia på dagis!

Då har man sett sin lilla älskling gå i luciatåg för första gången! :)
Han skötte sig såå bra, men jag hade önskat att han hade haft sin peppakaksdress på sig! Han var den enda av alla barnen som inte var "utklädd"! Men så fick det bli detta år! Han ville helt enkelt inte! Det blev lite fel för honom helt enkelt!
Först gå hem från dagis och lägga sig å sova middag, sen vakna och träffa pappa som sovit, sen i med lite mellis, sen iväg till dagis IGEN! Å i hallen på avdelningen står alla barnen (som alla är äldre än honom) och sjunger å stojjar! De är utklädda och Melwin ville först inte ens gå in! :( Fröknarna och jag bestämmer tillsammans att vi inte krånglar på hans pepparkaksdräkt utan på hans kläder (firandet var utomhus) utan han får ha sin pepparkaksmössa bara!
Men när fröknarna sen ska sätta på honom den så vill han inte ha den utan pekar bara på sin riktiga mössa! Så min son blev helt enkelt ingen pepparkaksgubbe! :( Tråkigt! MEN han skötte sig såååå bra och stod så fint på sin plats å diggade med i musiken! Trodde faktiskt att han skulle springa fram till oss när han såg oss! De var flera av de andra barnen som gjorde det! Så på bilden nedanför så ser man att det är luckor runt Melwin där barnen gått iväg! :)
Som sagt! Jag önskar han hade velat ha på sig sin dress, men jag är så stolt över honom ändå!

(Så tråkigt att vår kamera tar så dåliga bilder så fort det blir lite mörk! )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar