söndag 15 november 2009

Ok here we go..

Svininfluensan spökar i allas liv just nu! Vaccinet.. ta eller inte ta!?

Jag har som många andra velat å velat.. men så bestämde jag mig för att ta sprutan.. vet inte varför men det kändes rätt i magen liksom! Micke var oxå med på noterna.. men så ändrar de så att även barn i Winnis ålder får ta den! Då blev det svårt igen!
Vad är rätt å fel för min lilla kille?
Det pratas om kvicksilvret.. med det var tydligen samma mängd som man får i sig med maten under 3 dagar! Men som sagt jag blir inte klok på allt som går att läsa FÖR och EMOT!..det blir bara SVÅRARE av det!

Kollade dessutom när man fick ta sprutan.. Å svaret är att jag inte får chansen förrän v 50!! Känns inte bra!

Hur gör ni andra!

Min mor ,syster och mormor har tagit sprutan och bara fått lite feber och ont i armen som påföljd!

Ja jag vet inte jag!!

2 kommentarer:

  1. Alla utom Tony kommer att ta den här hemma..
    Jag och Sebastian har redan tagit den - ingen av oss blev dålig..
    Emil tar sin på torsdag..
    Angående B. så ska jag ringa barnmott. imorgon och höra mig för när han får ta..
    För jag vill att han får den - trots att han blir super dålig av vaccin..
    Men som sagt, det är svårt när det gäller så små barn..

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att inte känna sig ensam! Jag har som du velat och velat och nu har jag bestämt mig för att ta sprutan. Lukas var det ju jätte lätt att besluta om eftersom han inte skulle få ta. Men om han nu får ta då vet jag inte hur jag ska göra... Får ringa Bvc och höra... Den största rädslan är ju att vi kommer att ta fel beslut... Nej jag vet inte heller!

    SvaraRadera