söndag 3 maj 2009

??


Fy vilken dag! Jag har inte känt mig såhär ensam och vilse på länge.. Har ingen ork! Helgen har bara försvunnit i nått sorts virrvarr! Jag var ute och gick med Winni nu på kvällen och inte ens den härliga grönskan å allt fågelkvitter kunde få mig glad..Känner mig som sagt ensam fast jag inte är det! Knepigt!

Gick utan för min "Hannas" fd hus! ville att hon skulle bo kvar där.. ville att hon skulle va hemma så hon kunde krama mig!! :(
Hade inte långt till Sanna heller men vi har inte träffats så mycket på sista tiden så det skulle kännas konstigt att gå dit å böla!!
Stina och jag har ju kommit varandra nära men de har haft fullt upp med ett sjukt barn mm så dit ville jag inte heller gå!

Jag har känt såhär hela helgen.. känns som om jag tappat bort mig själv.. den jag är!
Jag känner mig som en ful,fet städerska/barnpiga!
Visst kan jag be Micke om hjälp,men han kan inte det här med att städa eller fixa saker snabbt och effektivt.. så om han ska hjälpa mig så tar bara disken en hel jävla dag för det ska bli PERFEKT!! Å då är det mer effektivt att göra allt själv.
Vet inte vad jag ska göra?

Jag önskar att någon jag kände oxå hade ett "krävande" barn som Winni så man kunde få stöd å råd..Har läst lite i div. tidningar om sånna barn men jag skulle vilja veta hur de andra föräldrarna gör för att få ihop dagarna!
Sånt där tjaffs som de sa på bvc när man var gravid har aldrig funkat här hemma!! Tex vila när barnet sover.. passa på att fixa hushållet när barnen sover osv..Mitt barn sover ju nästan aldrig!!!!!!
Och när han är vaken så kräver han hela tiden att man grejar med honom och håller honom aktiverad och han blir lätt uttråkad å frustrerad! Vi har aldrig gjort nått för att han ska bli mammig eller pappig.. han bara är så!
Tänk va skönt om jag kunde sätta honom på golvet med nån leksak och sen starta en diskmaskin eller så!

Det är dessutom inte nå lättare när min sambo är hemma heller det blir snarare mer rörigt mm.

Vi tänker sååå olika vi två och jag försöker tappert få fram vad jag vill och menar men det tolkas helt fel å så blir ALLT fel!

I fredags hade jag längtat efter att få gå ut å greja i trädgården men på nått sätt blev jag istället sittande på en filt med min son.. för min sambo ville "bara" rensa häcken på framsidan!!
Sen fick jag göra lite av det jag tänkt..

Inte blir jag gladare av att behöva träffa en av de falskaste människorna jag känner heller!! Hon suuuuger energi ur mig med sina patetiska lögner och jag vill bara skrika rakt i ansiktet på henne hur mycket jag ogillar henne!!Men jag biter bara ihop och sväljer min ilska i väntan på att nån i hennes familj ska ta tag i skiten! fast jag har ju väntat länge på det.....

Gud va glada ni blir av att läsa detta va!? Jag är en sån muntergök!!

Ucsh jag mår inge bra!Men vad spelar det för roll? I morgon är det måndag och jag och Winni ska köra vårt vanliga race..... plus att vi ska till banken å kolla över vad vi kan göra för att få det att gå ihop ekonomiskt nu när Micke blir arbetslös.
Livet är underbart!

Jag vet att jag är frisk och har två ben att stå på men jag är oxå bara människa och måste få erkänna när jag mår dåligt!

Bye!

3 kommentarer:

  1. Åh Marie! :(
    Hoppas verkligen vi kan ses i veckan så jag kan få dig på bättre humör! Så tråkigt att veta att du är ledsen. Men jag vet ju hur du har det, och jag kan förstå dig på ett sätt. Men säkerligen inte fullt ut. Du får gråta hos mig gumman! Hör av dig om du vill komma förbi. Jag kan gömma Dante bakom soffan om han fortsätter vara sjuk :)

    Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Marie, jag kommer en eftermiddag den här veckan och tar en promenad med Winnie så får du göra vad du vill under tiden.. Vilken em passar dig bäst? Tis, ons eller tors? Välj en dag så kommer jag. Puss!

    SvaraRadera
  3. Sorry att du känner så! :( Du vet vart jag bor och vad jag har för nummer. Vill inte tjata, du vet vad jag menar! Tråkigt att vi glider.... Love you! /Sanna

    SvaraRadera