torsdag 2 april 2009

jag undrar!

Jag har försökt se nått positivt med att Micke blir arbetslös... Å en sak var att han kommer va hemma här med oss i sommar och vi kan verkligen va en familj och njuta av varandras sällskap!
Men nu vet jag inte längre hur jag känner.. Micke kom hem tidigare idag och bara på den stunden hann jag få stora nippran på honom..
Jag har trott att mer Micke blir mer avlastning men det är snarare tvärt om!
Jag har ju ändå skapat ett system här hemma med Melwin å allt annat men Micke fattar inte grejen!

Idag ville jag att han skulle lägga Melwin på altanen för han var jättetrött.. ja visst sa Micke, lägg honom bara i vagnen! Sen började han istället plocka ner belysning och fågelmatare i trädgården!!! Ok!

Sen matade han honom i vardagsrummet vilket gör att all mat hamnar överallt utom i munnen för Winni vill kolla på tv istället! Jag sa inget för han måset få göra som han vill antar jag!

Jag var så slut efter natten så jag sa att jag skulle lägga mig och vila nu när winni sov! Jag sa att winni nog skulle vilja ha mat igen runt 17, sen la jag mig!
Kl 17.45 kom Micke in till mig med en skithungrig son och sa - när skulle han äta!!!!

Halllååå! lyssna på mig!!!!

Så det var bara att gå upp och sätta igång igen med mat städning (micke hade setat vid datorn hela min vila) disk osv!

Så som sagt undrar jag nu om det verkligen kommer bli nån avlastning när vi blir 3 hemma!

2 kommentarer:

  1. det är ju skit svårt det där, men man måste släppa in dom som du säger och låta dom göra på sitt sätt. Men fan dom fattar ju så trögt...!!

    Ett ord: KARLAR !!

    Tänk va mycket det finns bakom det ordet. ;)

    SvaraRadera