söndag 22 februari 2009

Som dag å natt!

Jag och micke är ofta som dag å natt! Vi har varit ihop i snart 12 år, men ibland förstår jag mig fortfarande inte på min älskling!! Idag har han gjort mig vansinnig flera gånger!! Winni har haft en dålig dag idag och har därför varit väldigt krävande.. han har varit med och på mig hela dagen, så jag bad om lite avlastning nu på kvällen! Jag ville bara kolla min mail och gå å duscha å så.. Då ska han diska! Å jag kunde inte duscha förrän torktumlaren är klar, för han kör våra handdukar!(man kan nämnligen inte ta nya i skåpet, utan de andra ska upp igen!)

Micke har städat toan idag, och när han städar så STÄDAR han!! Han bär ut ALLT från toan och blöter sen ner HELA badrummet, och skrubbar varje liten millimeter! Det tar sin lilla tid!
Så när jag bad en andra gång om att han skulle ta Winni en stund så sa han - ja om du går upp och plockar in allt på toan igen och lägger "det"där och "det" där!!
(Jag trodde det var mitt hus oxå och att jag fick lägga saker där jag vill ibland!!)

Orkar inte diskutera med honom utan fortsatte ta hand om min bebis, och fick honom sen att somna en stund! Sen gick jag å duschade och tog fram en NY handduk från skåpet!

1 kommentar:

  1. Ibalnd önskar jag att min Matte oxå var lite pedant och noga hemma :- haha

    SvaraRadera