fredag 13 februari 2009

En start!

Jaha då har man en blogg då! Vet inte vad jag har tänkt med den men jag ville bara prova på det!Jag är smått beroende av min vän Annelis blogg men tror dock inte att min blogg blir så poppis som hennes.. hon är värsta bloggdrottningen! :)
Sitter just nu och glor på "våra bästa år" på tv! måste va världens mest kassa beroendeframkallande skitserie i världen haha! Det är en sån där serie som många tittar på (särskilt arbetslösa och föräldralediga) men INGEN vill erkänna det! Men jag gör det! haha

Väntar på att min son ska vakna och hålla låda här med mamma. Han är en pigg liten pojk som inte förstår varför man ska sova på dagarna!? Sen har han även skitzo-kolik! Bvc säger att han har kolik men jag och hans pappa håller inte med, då han bara har magstrul ibland.. Men ärligt så tycker jag inte att de har nån vidare koll på bvc! Vad man än säger och frågar om så får man svaret att- det är normalt! Micke brukar säga att om vi så ringde och sa -vår son har tappat sin ena arm, så skulle de svara - det är normalt!
Igår var vi på föräldragruppen och det skulle talas om sömn. -Alla barn sover olika mycket och ofta! NÄHÄ!
-Det är viktigt att skapa rutiner! NÄHÄ!
Sen såg vi på nån film från sent 80-tal där man såg mammor i fula galsögen lipa åt sina nyfödda barn.-Som ni ser så är det viktigt att skapa ögonkontakt med sitt lilla barn! NÄHÄ!

Är inte detta 2009 lixom!
Nu vaknar Melwin snart så jag ska gå och lipa åt honom så han inte blir understimulerad!

2 kommentarer:

  1. Egentligen tror jag inte att man behöver bvc mer än till att mäta och väga barnet och att ge det vaccination.. Ni klarar er så bra själva! Puss på er!

    SvaraRadera
  2. hej hej
    kul !! Detta ska bli ett nöje att följa !!!

    SvaraRadera