fredag 12 november 2010

ett litet inlägg..

Tror inte att det är några som läser min blogg längre.. åh jag har ju dessutom inte varit så aktiv heller så..

Men idag kände jag lusten att göra ett inlägg!
Det är alltså fredag , men utan mys! Här är det jobbstress och städning på schemat! Micke ska iväg och jobba i morgon kl 05 å då blir det aldrig fredagsmys! :( Tråkigt tycker jag, men jag kan inte få till nån avslappnad känsla i huset när min man är inställd på Söndagsångest! Så jag tittar på idol samtidigt som jag städar och försöker leka med min son!
Melwin har varit sjuk i 1 1/2 vecka nu..  vi åkte in akut till oxbacken i Västerås i Söndags.. han hade hög feber och bara låg på soffan och sov.. Det visade sig att han hade halsfluss, öroninflammation och ev lunginflammation på gång! Så det blev Kåvepenin i 10 dagar! :( Plutten! Han var så duktig inne hos läkaren! Han gapade fint så Läkaren kunde titta i halsen.. och han sa heller inget när de tittade i öronen och stack honom i fingret! Han drog bara undab fingret lite och tittade med stora ögon på mig och hans pappa! Han blev mycket glad över sitt bamsemärke och sa Tack!
Han har blivit så stor min älskling!

Hans feber har inte velat ge sig så vi fick gå till läkaren idag oxå.. men doktorn vi träffade idag sa att han tyckte vi skulle avvakta tills hela kuren med Kåvepenin var slut.. han lyssnade på lungorna å det lät bra idag! Melwin tog "djupa"andetag och gapade även denna gång fint utan att bli ledsen när läkaren tröck, petade och lyssnade! :) Läkaren berömde honom och sa att han var såå duktig och avslutade hela undesökningen med att kittla Melwin så han skrattade högt! Bra läkare! :)
Sen Så tyckte Melwin vi var klar så han sa Hejjå och vinkade till den snälla doktorn!

Han är en pojke med få ord än så länge men det kommer mer och mer! Men han är TYDLIG med vad han vill!  Oj oj! Vilken bestämd kille! Mitt tålamod testas konstant! Han ska göra ALLT själv och man får inte bestämma saker åt honom! Då blir det liv i luckan!(Å då uttrycker jag mig snällt!) Haha! Pratade med min mamma om detta å då sa hon - Grattis ni har en frisk tvååring! :) Haha!

Nä nu ska jag gå och bugga duplo med Melwin! Han håller på att bygga med sitt nya duplozoo! Det bli så fint!

2 kommentarer:

  1. Jag läser :)
    Tråkigt med sjukdomar :( Hoppas att ni blir friska snart :)

    //ELLA

    SvaraRadera